fredag 8 april 2016

obs-tävling medel Brösarp

Trodde nästan jag ropat "hej" lite väl tidigt efter förra lördagens fot-succé för när jag vaknade upp i måndags var jag stel och öm i både fot och knä och kunde ej gå smärtfritt. Men men .. bet ihop och följde min plan för veckan vilket innebar mest alternativt samt den numera klassikern; löpband. Ont i fotleden första kvarten och sen försvann det. Ja hur detta med smärta funkar fattar en ju inte. Åkte ner till Skåne igår och joggade egen model-event med Marcus. Det kändes skakigt och ömt. Men så idag på tävlingen - den viktiga viktiga tävlingen - den som jag inte trodde jag ens skulle kunna springa - så kändes det ok. HURRA ÄNDÅ! Sen slarvade jag med definitionen till 2an och såg inte 0,4 meters stenen trots jag var supernära och vägvalet till 3an var nog en effekt av en tävlingsotränad attityd, har inte tuffat till mig tillräckligt. Synd att jag inte hann tävla lite mer innan detta MEN oavsett, det andra hela loppet på 9 månader det va ändå ok efter förutsättningarna. Jag tappar lite i löpningen men det är ändå lite med tanke på bakgrunden. Nu skippar jag morgondagens sprint och satsar på att komma runt banan på söndag utan smärta i foten - muskelsmärta räknar jag med.


OBS Missa inte podden "Fotfolket" feat Helen Love+Susie the bear - om hälveten och fotnötter - kommer bli FEET!! ;) #gbg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar